Indien u niet volledig tevreden bent met uw aankoop, heeft u de mogelijkheid dit
binnen 14 dagen na ontvangst van het product te melden. Na deze melding heeft u nog eens 14 dagen de tijd om het product kosteloos retour te sturen. Wij vragen wel vriendelijk om het product in de originele staat en verpakking terug te sturen, indien redelijkerwijs mogelijk. U kunt het product dus gerust bekijken zoals u dat in een fysieke winkel zou doen. Een voorbeeld hiervan is het uitpakken van een waterkoker en deze van alle kanten bekijken, maar zonder daadwerkelijk water te koken.
Als u een artikel wilt ruilen,verzoeken wij u eerst contact met ons op te nemen via info@vandeweijershop.nl of via 040-2802390.
Wilt u een artikel retourneren ? Dan vragen wij u het volgende stappenplan aan te houden. Zo kunnen wij uw retour zo soepel mogelijk afhandelen en krijgt u zo snel mogelijk uw geld of een correct functionerend product terug.
- Download hier het retourformulier. U kunt ook gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.
- U kunt uw product(en) ook direct in één van onze vestigingen retourneren of ruilen klik hiervoor een vestiging bij u in de buurt.
- Per post ontvangen en u wilt deze retourneren? Dan kunt u uw product(en) aanmelden via dit retourportaal.
Wanneer u besluit om uw bestelling op eigen initiatief te retourneren, dan zijn de kosten voor de retourzending voor eigen rekening. Bij ruiling neemt Van de Weijer de retourkosten voor haar rekening.
Waardevermindering en terugbetaling
Het product mag niet dusdanig beschadigd zijn dat de werking van het apparaat verminderd is. Bij zichtbare gebruikssporen, missende accessoires of een ontbrekende verpakking heeft u geen recht meer op het volledige aankoopbedrag. In dit geval krijgt u van ons een deelvergoeding. Wij hanteren een richtlijn van 70% van het oorspronkelijke aankoopbedrag. Als de bezorgers de originele verpakking al hebben meegenomen bij de bezorging (bijvoorbeeld bij wasmachines en vaatwasser), dan is het natuurlijk geen probleem als het product zonder verpakking terugkomt.
Richtlijn 100% vergoeding
- Compleet, in originele staat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in originele verpakking.
Richtlijn 70% vergoeding
- Incompleet en/of zonder verpakking.
- Beschadigd.
- Vies / gebruikt.
- Verbruiksartikelen, zoals beschermfolie en reinigingsvloeistof. Hiervan hoeft u de verpakking niet te openen om het product te beoordelen. De waardevermindering kan dan oplopen tot 100%, indien u deze producten geopend terug stuurt. Op de verpakking staat het type, de kleur etc. Derhalve hoeft u deze producten niet uit te proberen of de beschermende zegel te verwijderen.
Na controle en goedkeuring zullen wij het aankoopbedrag, inclusief eventuele standaardkosten voor de oorspronkelijke verzending, zo spoedig mogelijk terugstorten. Dit zal uiterlijk binnen 14 dagen na de ontbinding van de overeenkomst plaatsvinden. Houd er rekening mee dat we het recht hebben om de terugbetaling uit te stellen totdat we de geretourneerde goederen hebben ontvangen of totdat u heeft aangetoond dat de goederen zijn teruggestuurd, afhankelijk van welke gebeurtenis zich het eerst voordoet. Dit beleid is echter niet van toepassing op producten die onder de uitzonderingen vallen.
Uitzondering
Sommige producten/diensten zijn uitgesloten van het wettelijk herroepingsrecht. U begrijpt vast dat u de volgende artikelen/diensten niet kunt herroepen:
- Softwarepakketten waarvan de verzegeling is verbroken na de levering;
- Artikelen die vanwege hygiëne redenen niet geretourneerd kunnen worden, zoals in-ear headsets, tandenborstels, ondergoed en massage-, scheer-, of epileerapparaten waarvan de verzegeling op de verpakking is verbroken na de levering.
Neem
contact met ons op als u twijfelt of jouw product geretourneerd mag worden.
Garantie
Bij de aanschaf van een product heeft u altijd recht op wettelijke garantie, en u mag verwachten dat het product geschikt is voor normaal gebruik. Kort gezegd heeft u recht op een deugdelijk apparaat, en zijn wij aansprakelijk als het product defect is. Het is hierbij wel van belang dat u het product op een normale wijze gebruikt.
Bovendien bieden wij op al onze producten een garantie van 2 jaar tegen fabricagefouten. Deze garantie is aanvullend op de wettelijke garantie en versterkt uw rechten als consument. Twijfelt u of het defect aan uw product onder de garantievoorwaarden valt? Aarzel niet om contact met ons op te nemen. We staan klaar om u direct verder te helpen.
Retouradres
De Hooge Akker 29
5661 NG Geldrop